Oktober månad är här och hösten gör sitt intåg.
Dagarna upplevs tyvärr kortare och kortare tack vare den mörkare
tiden som kommer, men WOW vilket skick banan fortsatt är.
Vi behöver som medlemmar och personal hjälpas åt att vårda vår bana, våra oerhört duktiga greenkeepers gör allt dom kan för att
banan skall vara i toppskick, vår kunniga och serviceinriktade
personal i receptionen gör allt dom kan för alla skall trivas på
klubben, så även nu när dimman vissa morgnar väljer att lägga sig tät över banan.
Jag ber er sådana situationer respektera besluten som personal i
receptionen behöver göra i samband med dimma och frost under hösten och vintern, det är för allas säkerhet som vi behöver ta vissa, ibland inte speciellt roliga beslut och bland annat flytta fram starttider på grund av dessa yttre faktorer, som vi inte kan påverka.
Jag ber er också att hjälpas åt och laga nedslagsmärken, kratta bunkrarna efter er. Vårda banan helt enkelt. När ni kliver upp på en green, försök göra det till en vana att leta efter ditt och ett extra
nedslagsmärke att laga så kommer vi alla att kunna njuta av jämnare greenerna säsongen ut.
Vi har haft en fin men intensiv september bakom oss, med
The Hickory Grail som den stora höjdpunkten, vilket gett oss fin
publicitet genom artiklar i både HD och Golfbladet.
Nu blickar vi fram emot ett oktober som, precis som varje år
innehåller ganska många avslutningar. Helgen som gick spelades
Captains Cup och funktionärsavslutning, kommande helger har vi avslutning för seriespelslagen på herr- och dam-sidan, juniorernas avslutning för året och vi spelar även årets sista tävling i form av Gåsatävlingen.
Passa på att njuta av oktober och fin höstgolf så ses vi på klubben!
Marcus Forslund